X
تبلیغات
طبیعت

طبیعت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوال

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوال

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوال
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوالدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 143 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 233 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 54

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوال منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد word

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوال

    خصوصیات محصول:

    • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
    • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
    • رفرنس دهی استاندارد دارد.
    • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
    • گارانتی بازگشت وجه دارد.

    فرمت : doc

    تعداد صفحات : 54

    بخشی از متن :

    تعریف کیفیت:

    کیفیت هیچ معنا و مفهومی به جز آنچه مشتری واقعا می خواهد ندارد.یعنی محصول اگربا خواست و نیازهای مشتری انطباق داشته باشد با کیفیت است.این واژه دارای معانی مختلفی است و از جنبه های مختلف قابل تعریف و بررسی است .

    ذیلا به چند تعریف از كیفیت از منظرمشتری اشاره میشود:

    کیفیت عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمت است.

    کیفیت هیچ معنا و مفهومی بجز هر آنچه که مشتری واقعا می خواهد ،ندارد . به عبارت دیگر یک محصول زمانی با کیفیت است که با خواسته ها ونیازهای مشتری انطباق داشته باشد.کیفیت باید به عنوان انطباق محصول با نیاز مشتری تعریف شود.

    سازمان استاندارد های بین المللی کیفیت را اینگونه تعریف میکند :

    تمامیت ویژگیها و خصوصیات محصول یا خدمت که توانایی برآورده کردن نیازهای مشتری را دارد.

    به بیان سازمان ملی به رهوری سنگاپور کیفیت مجموعه ای از خصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمت است که احتیاجات و رضایت مصرف کننده را تامین می کند.

    کیفیت مفهوم و سیعی است که تمام بخشهای سازمان نسبت به آن متعهد هستند و هدف آن افزایش کارائی کل مجموعه است بطوریکه مانع پدید آمدن عوامل مخل کیفیت می شود و هدف نهایی آن مطابقت کامل با مشخصات مورد نیاز مشتری با حداقل هزینه برای سازمان است که منجر به افزایش رضایت می شود ( دمینگ و فین باون).

    کیفیت ادراک شده عبارتست از قضاوت مشتری درباره برتری یامزیت کلی یک شئ . کیفیت ادراک شده شکلی از نگرش است که با رضایت مرتبط است لیکن با آن یکی نیست و از مقایسه انتظارات با ادراکات از عملکرد ، نتیجه می شود .

    كیفیت به آن دسته از ویژگی ها وخصوصیات محصول یا خدمت اشاره می نماید كه بر قابلیت ایجاد رضایت در مشتری تاثیرگذار هستند.

    مروری بر تاریخچه کیفیت:

    تاریخچه کیفیت

    درسال۱۹۲۴ شوهارت مطا لعه کنترل کیفیت آماری SQCرا آغاز نمود در سال ۱۹۵۰دکتر دمینگ با آشنایی با روش SQC مهندسان ومدیران ارشد اجرایی سازمانهای بزرگ ژاپنی را آموزش داد. در سال ۱۹۶۰اولین دوایر کنترل کیفیت به منظور بهبود کیفیت ایجاد شدند دردهه ۱۹۸۰مفهوم مدیریت کیفیت جامع منتشر شد سرانجام در دهه ۱۹۹۰ISO۹۰۰۰و ISO۹۰۰۰عنوان مدل جهانی و استانداردجهانی برای سیستم کیفیت شناخته شدند. (جعفری و دیگران، 1379)

    مدیریت كیفیت فراگیر،ابتدا در عملیات تولید تكراری بكار گرفته شد. مشكلات زیادی در توسعه و تسری این مفاهیم و ابزار به دیگر اهداف داشت بعضی از سئوالات كه آیا كیفیت در تمام كارهای تجاری (كسب و پیشه )كه خروجی های آنها اطلاعات و خدمات حرفه ای است بجای تولید ملموس قابلیت كاربرد دارد و براساس اصول شناخته شده دكتر دیمینگ : یعنی تمركز به كنترل كیفیت آماری یك فرضیه و متدولوژی ساخته و آزمایش شده است. (جعفری و دیگران، 1379).

    ▪ این اصول بشرح زیر دارای سه اصل اساسی است.

    1- تمركز بر توجه سازمان بر درك و جوابگویی به نیازهای مشتری یكی از سه اصل اساسی است. رو در رویی با مشتریان(داخلی وخارجی) برای درك سطح انتظارات یا پیش بینی انتظارات آینده، فرایند طراحی شده ای ارائه خواهد كرد تا كوشش های كسب و پیشه را به مشتری گره بزند و یك چهارچوبی پیشنهاد می شود تا به كمك آن به تعریف شاخص و معیاری در مقابل انتظارات پایه ای مشتریان داخلی و خارجی برای خدمات كیفی باشد. (جعفری و دیگران، 1379)

    2- بهبود مستمر (دائمی) همه محصولات و خدمات و فرایندها بصورت سیستماتیك دومین اصل اساسی است؛ بكارگیری موفقیت آمیز چرخه دمی دگ(PCDA) و کایزن همراه با شناخت هر فرایند بطور جامع و اندازه گیری كارائی آن و سپس ساخت اصول قابل درك و پیاده كردن حد و حدود برای آن با بكارگیری در عملیات تولیدی شروع می شود. ابزار كیفیتی پایه را می توان اكنون به همه كارها كه شامل سیستم های اطلاعاتی، بازاریابی، مالی، حمل و نقل، مراقبتهای بهداشتی، آموزش، سازماندهی، مهندسی، تحقیق و توسعه وغیره می شود ،تسری داد.

    3- مشاركت فراگیر همه مشتركین اصل اساسی سوم است نقش رهبری و حمایت مدیریت عالی و چگونگی استفاده از سیستم برای عموم، تشویق و تواناسازی در رهبری را شناسایی می كند، مثالهایی در چگونگی نظام دادن كامل و مشاركت عرضه كنندگان و اندازه گیری پیشرفت اهداف آنها فراهم می شود و توجه به کارکنان و درگیر نمودن تمام اعضاء سازمانی و جلب حمایت آنها در فرایندها و تصمیم گیری ها وتولیدخدمات ومحصولات است کیفیت براساس سینرژی تمام كاركنان است نه نمایندگان آنها, بنابراین به مطالعه موردی کیفیت درسه کشور آمریکا ، تایوان و ایران با توجه به اصول سه گانه فوق می پردازیم.(جعفری ودیگران۱۳۷۹)

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدل کیفیت خدمات سروکوال , مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کیفیت خدمات سروکوال , مدل کیفیت خدمات سروکوال , مبانی نظری و پیشینه تحقیق , کیفیت خدمات سروکوال , تعریف کیفیت خدمات سروکوال , مبانی نظری کیفیت خدمات سروکوال , پیشینه تحقیق کیفیت خدمات سروکوال , تاریخچه کیفیت خدمات سروکوال


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,درباره,مدل,کیفیت,خدمات,سروکوال,
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۷:۱۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 189 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 36 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 34

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد بهترین

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

    خصوصیات محصول:

    • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
    • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
    • رفرنس دهی استاندارد دارد.
    • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
    • گارانتی بازگشت وجه دارد.

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

    فرمت : doc

    تعداد صفحات : 34

    بخشی از متن :

    عملکرد

    در اوایل دهه 1990، یعنی زمانیکه مطالعات میدانی نشان دادند که کارکردهای مدیریت منابع انسانی در سازمانها ارتباط مثبتی با بهبود بازده کلی سازمان دارد، این رشته از اهیمت بیشتر برخوردار شد. به عبارت دیگر، بکارگیری کارکردهای منابع انسانی با عملکرد بهتر در حوزه های مالی و عملیاتی در این سازمانها ارتباط داشته است. غالب این مطالعات در سازمانهای بخش خصوصی و عمدتا در سطح ایالات متحده انجام گرفته اند.

    تاریخچه ارزیابی عملكرد

    تاریخچه ارزیابی عملكرد به قرن هفتم هجری برمی‌گردد. این موضوع نخستین بار از سوی خواجه رشیدالدین فضل‌الله مطرح شد. قرن‌ها پس از آن در سال ۱۳۴۹ در كشور مقرر شد. مدیریت و نحوه انجام امور مورد ارزیابی قرار گرفت. به این منظور مركز ارزشیابی سازمان‌های دولتی در نخست وزیری تشكیل شد. در سال ۱۳۵۲ با آغاز برنامه پنجم عمرانی به موجب بند ۸ ماده ۵ فصل سوم قانون برنامه و بودجه كشور، وظیفه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد، و به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان‌های دولتی در این سازمان تشكیل شد(فضلی و آذر، 1381).

    در سال ۱۳۵۴ براساس اصلاحیه مورخ ۲۸/۱۲/۵۳ قانون استخدام كشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذكور وظیفه ارزشیابی و كارایی در دستگاه‌های اجرایی كشور، به منظور راهنمایی آنها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریت و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان امور اداری و استخدامی كشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی تشكیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی كشور منحل و اقدامات مربوط به ارزیابی كارایی و عملكرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶ متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی كشور و تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، این وظیفه برعهده دفتر ارزیابی عملكرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گذاشته شد( امین زاده، سلطان زاده و صلواتی، 1388).

    عملکرد تحصیلی

    به اعتقاد تیلور، 1999 اهداف اساسی هر نظام آموزشی فراهم آوردن شرایط و استفاده از شیوههای نوین و مفید است تا فراگیران به کمک آن ها بتوانند، حداکثر توانمندی های خود را بروز داده و به موفقیت های بیشتری نائل آیند. شاخص چنین پیشرفت عملکرد تحصیلی است که شامل زیر مجموعه های متعددی از جمله خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت، کاهش اضطراب، فقدان کنترل پیامد و استفاده از راهبردهای مناسب برای مطالعه است.خودکارآمدی یعنی اطمینان داشتن به خود در زمینه تحصیلی و فعالیت های آموزشی، انگیزش عامل نیرو بخش رفتتار است و فقدان کنترل پیامد به معنی این است که لزوما با افزایش کارکرد، تغییری در نتیجه دلخواه تحصیلی حاصل نمی شود( درتاج، 1383).

    سیف(1385) پیشرفت تحصیلی را عبارت از میزان یادگیری آموزشگاهی فرد می داند که با آزمون های مختلف درسی مانند ریاضی و علوم و غیره سنجیده می شود. در پژوهش های مختلف پیشرفت تحصیلی با موفقیت تحصیلی مترادف به کار می رود که البته متفاوت از یکدیگرند. موفقیت تحصیلی مربوط به یک پایه مشخص یا دوره خاصی است ولی پیشرفت تحصیلی به مقایسه مراحل ورودی و نهایی پایه ها و نمرات مختلف اشاره دارد.

    نظریه های عملکرد تحصیلی

    نظریه انتظار معلم

    معلمان گاهی اوقات با رفتارهای خویش به شکل گیری ادراک کفایت در دانش آموزان یاری می رسانند. مثال، دانش آموزی را در نظر بگیرید كه در درس ریاضی ضعیف است. معلم از او می خواهد فقط به حل مسائل ساده ریاضی بپردازد. در واقع به این طریق معلم به او القا می كند، كه خود به تنهایی از عهده این مهم بر نمی آید و همواره به كمك دیگران نیازمند است. پس از مدتـی چنین دانش آموزی به طور كامل باور می كند كه این گونه است و هرگز قادر نیست خود به تنهایی به حل مسائل بپردازد ریاضی. در واقع این انظار معلم از او بوده است كه حال صورت واقعیت به خود گرفته است. معلمان اغلب از دانش آموزان ضعیف انتظارهای كمتری دارند و این امر را به صورت های گوناگون، خواسته یا ناخواسته، به آن ها نشان می دهند. برای مثال، به آن ها فرصت كمتری برای بحث كردن می دهند و یا آن ها را در انتهای كلاس می نشانند. همین طور از دختران نسبت به پسران همواره انتظارهای كمتری در موفقیت در فعالیت های آموزشی دارند.

    از دیگر مواردی كه ممكن است بر انتظار معلم از دانش آموز مؤثر باشد، موقعیت اجتماعی و خانوادگی دانش آموز، رشد جسمی آن ها و از این قبیل است. و به طور كلی، اغلب انتظارهای معلمان از دانشآموزان، غیر منطقی است و بر پایه پیش فرض های ها و داوری غیر اصولی استوار است، اما اگر معلمی خواهان چنین برخوردهایی هم نباشد، تفاوت هایی كه ذكر شد، برای خود دانش آموزان مسلم فرض میشود و نمی توانند از آن ها چشم پوشی كنند. یكی از راه هایی كه برای رفع چنین امری توصیه می شود، این است كه معلم اسامی دانش آموزان را روی كارت ها زیر و رو كند و اسم هر كس در بالاقرار گرفت، از او پرسش مربوطه را بپرسد. به این ترتیب همه دانش آموزان اطمینان می یابند كه تبعیضی در میانشان صورت نمی گیرد و سؤال های آسان از پیش برای افراد خاص در نظر گرفته نمی شود دشواری اساسی در مورد انتظار معلم از دانش آموز آن است كه این انتظارات اغلب بر پایه دریافتی سطحی از رشد كودك استوار است و معلم به طور معمول نظرات خود را به صورت یك طرفه به دانش آموزان انتقال می دهد. هم چنین دانش آموزان در مورد رفتار معلم، برداشت های گوناگونی دارند، برخی از پژوهشگران بر این باورند كه معلم می باید با همه دانش آموزان به یك گونه رفتار كند.

    الگوهای انگیزشی

    طبق نظر دسی و همكارانش(1985) هنگامی كه افراد خود را با كفایت و خود مختار ادراك می كنند مایلند دارای انگیزه ی درونی باشند. رفتار این افراد از درون هدایت می شود. این افراد به دیگران و یا به وقایع بیرونی به راحتی اجازه نمی دهند تا بر آن ها تأثیر بگذارند. برای مثال، اگر فردی انگیزه درونی برای خواندن داستان دارد، آن را حتماً به آسانی خواهد خواند، زیرا در این فرایند رضایت و خشنـودی درونی احساس می كند، و به این دلیل به داستان علاقه ندارد كه فرضاً هر گاه داستان می خواند مادرش او را تشویق می كند همچنین دلیل این نیست كه از چیزی می ترسد(فرضاَ نمرهی بد ). او این داستان را می خواند چون آزمایش كردن و عبرت گرفتن از زندگی دیگران برایش رضایت بخش است.

    افرادی كه انگیزه درونی دارند برای خود اهدافی در نظر می گیرند و روی آن كار می كنند و نیز تكالیفی را به عهده می گیرند كه هم جالب و هم رضایت بخش باشد.

    آن ها تكالیف خود را كارهایی كه در نظر فرد اجباری تلقی می شود، باعث می شود تا خود مختاری ادراك شده و سطح علاقه یا انگیزش درونی وی كاهش یابد. برای مثال، معلمانی كه از پاداش های بیرونی برای بهبود انگیزش درونی استفاده می كنند موجب كاهش این انگیزش می شوند. رفتارهای این افراد از بیرون هدایت می شود، یعنی وقایع بیرونی و دیگر افراد در رفتار و تصمیم گیری های آن ها نقش بسیار مهمی ایفا می كنند.

    افرادی كه خود را بی كفایت می شمارند، اغلب به افراد با كفایت از خود توجه می كنند. آن ها در پی فرصت هستند تا با افراد با كفایت تر از خود رابطه برقرار كنند و از امتیازات آن ها بهره گیرند و یا ممكن است روش هایی باشند تا از افراد با كفایت تر از خود دوری كنند.

    به این ترتیب، افرادی كه خود را به صورت «آلت دست» ادراك می كنند مایل اند تا توجه زیادی به كنترل كنندگان و راهبردهایی كنند كه آن فرد آلت دست ممكن است در مقابل كند و یا تسلیم شود.

    نتایج در هر دو مورد از برخی جهات متشابه است. این افراد در مقایسه با آن هایی كه توجه بیشتری به احساس خودشان از خشنودی و رضایت شخصی دارند به دیگر افراد و وقایع بیرونی اهمیت بیشتری می دهند. بنابراین، دانش آموزان دارای انگیزش بیرونی چنان چه در كاری به خوبی عمل كنند به جای تمركز روی تكلیف و رضایت از موفقیت در آن، نظرشان بیشتر به خواست های معلم و این كه چه استفاده ای می توانند از آن بكنند و یا چه پاداشی به دست می آورند، معطوف می شود، اما اگر این افراد كاری را به خوبی عمل نكنند، به این می اندیشند كه چگونه تنبیه می شوند و چطور می توانند توجه دیگران را از این امر دور كنند(قلتاش، اوجی نژاد و برزگر، 1389).

    پس بیشترین توجه و نیروی آن ها بر فضای اجتماعی كلاس و به ویژه موفقیت آن ها در آن اجتماع متمركز خواهد بود. اما شكلی از انگیزه ی بیرونی وجود دارد كه به نظر می رسد درونی باشد تا بیرونی، (دسی و رایان(1985) آن را «خود گردانی درونی شده» نامیده اند. ریشه های این گرایش انگیزشی در تجارب اولیه كودك و نمادهای قدرت و ارزشمندی هم چون معلمان و والدین قرار دارد.

    بیشتر والدین و معلمان از تأیید برای تشویق به كارهای مناسب و از عدم تأیید برای جلوگیری از رفتارهای نامناسب استفاده می كنند. كودكان ودانش آموزانی كه می خواهند به والدین و معلمان خود خیلی لطف كنند، اغلب در مورد تأیید شدن به خاطر انجام كارهای خوب، احساسات غرور و شرم را درونی می كنند، یعنی ممكن است پس از آن این احساسات در هنگامی هم كه معلمان و والدین به كار و تلاش كودك توجهی ندارند ایجاد شود(قلتاش، اوجی نژاد و برزگر، 1389).

    در واقع چنین كودكی هنگامی كه كار خوبی انجام می دهد، احساس غرور می كند حتی اگر دیگران آن را تأیید نكنند. همین طور، وقتی وی كاری را به بهترین شكل و با جدیت انجام ندهد، احساس شرم می كند.لازم هم نیست كسی چیزی در مورد شكست او بداند تا احساس شرم او ظاهر شود دانش آموزانی كه اغلب تقویت كننده های اجتماعی (تأیید و عدم تأیید) را درونی كرده اند، اغلب چندین ساعت روی تكالیف خود كار می كنند، زیرا می خواهند از احساس شرم اجتناب كنند. به نظر می رسد كه این افراد دارای انگیزه درونی باشند، زیرا برای انجام تكلیف خود به پاداش ها و تنبیه ها نیاز ندارند، اما چون آن ها لذت واقعی را از انجام تكالیف تجربه نمی كنند، هنوز از نظر انگیزشی، بیرونی هستند و آن ممكن است برای آنها خسته كننده باشد.

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

    منابع

    منابع فارسی :

    1. اثنی عشر کهنوجی، غلامرضا،1383)، بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی و پیشرفتتحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان رفسنجان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی زرند.
    2. احمدی، فاطمه،(1384)، یادگیری و فعالیت های مکمل و فوق برنامه، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش تبیین جایگاه فعالیت های مکمل و فوق برنامه تهران: انتشارات رسانه تخصصی.
    3. استوارابرقویی، فاطمه صغری،(1380)، بررسی رابطه بین فعالیت های فوق برنامه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشکده تعلیم و تربیت تهران.
    4. اسفندیاری، توران،(1387)، عوامل و زمینه های موثر در آموزش های غیر رسمی شهروندی، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی، مشهد، دانشگاه فردوسی.
    5. امیرتاش، علی محمد،(1383)، فوق برنامه و اوقات فراغت، با تاکید بر فعالیت های ورزشی در دانشگاه تربی معلم تهران از دیدگاه مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان آن، فصلنامه المپیک، سال دوازدهم، شماره 2(پیاپی 26)، ص 38-57.
    6. امین زاده، احمد؛ سلطان زاده، فرید و صلواتی، 1388رسول،(1388). ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن BSC، مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، شماره 8، صص 67 تا 73.
    7. برزگر بفرویی،کاظم؛ سعدی پور، اسماعیل،(1391)، مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی، خودکارآمدی تحصیلی، خود نظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان، فصلنامه تاز های علوم شناختی، سال 14، شماره 1. ص 53-66.
    8. بهرامی، هادی؛ عباسیان فرد، مهرنوش،(1390)، خودکارآمدی و انگیزه ی پیشرفت در دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران سال تحصیلی 88-89، مشاور مدرسه، دوره ششم، شماره 1، ص 3-7.
    9. بیابانگرد، اسماعیل،(1378)، روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان، تهران: انتشارات سازمان انجمن اولیاء و مربیان.
    10. بیرامی، منصور و بهادری، خسرو،(1389)، ارتباط شیوه های تربیتی والدین، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی مدارس شهر ایلخچی، مجله علوم تربیتی، شماره 10، ص 7-21.
    11. پارسا، عبدالله،(1385)، بررسی عوامل موثر بر برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی آموخته شده در دوره های کارشناسی شیراز، دانشگاه شیراز.
    12. پروین، لارنس و جان، اولیوربی،(1386)، شخصیت نظریه پژوهش. ترجمه محمد جعفر جوادی و پروین کدیور، تهران: آبپز.
    13. پورسعید، سید مسعود،(1388)، طراحی الگوی توسعه ی منابع انسانی کارآفرین براساس نظریه ی یادگیری اجتماعی، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، سال اول، شماره 3، ص 21-36.
    14. پیری، موسی،(1388)، طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه ریزی درسی مدرسه محور، دانشگاه تربیت معلم تهران.
    15. تاجیک اسمعیلی، عزیزالله،(1387)، بخش فوق برنامه الگوی نظری خرده نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی از طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش، تهران: وزارت آموزش و پرورش.
    16. ترابی، فاطمه،(1385)، بررسی رابطه فعالیت های فوق برنامه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، پژوهشکده تعلیم و تربیت تهران.
    17. جدیدی، هوشنگ؛ احمدیان، حمزه؛ یاراحمدی، یحیی و صالحی، رضا،(1389)، بررسی رابطه بین سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 11 در سال تحصیلی 87-88، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد سنندج.
    18. خجسته مهر، رضا؛ عباس پور، ذبیح اله؛ کرایی، امین و کوچکی، رحیم،(1391)، تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان، مجله ی روان شناسی مدرسه، دوره ی 1، شماره 1، ص 27-45.
    19. حافظی کتایون؛ سیاسی، حوری؛ شهنی ییلاق، مریم،(1388)، بررسی مدل علی عملکرد گذشته، باورهای معرفت شناختی، جهت گیری هدف، مهارت های خودتنظیمی، خودکارآمدی و عملکرد بعدی در درس ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان های شهردلفان، مجله علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اهواز، ص 73-96.
    20. درتاج، فریبرز،(1383)، بررسی تاثیر شبیه سازی ذهنی فرایندی و فراورده ای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان ساخت و هنجاریابی آزمون عملکرد تحصیلی، رساله دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
    21. ذاعرابیان، احمد؛ خداپناهی، محمود؛ک، حیدری، محرم و صالح صدق پور،بهمن،(1383)، بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روان و موفقیت تحصیلی دانشجویان، مجله روانشناسی، شماره 4، ص 360-370.
    22. زراعتی ایده لو، رقیه،(1388)، بررسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه: مدیران، دبیران و دانش آموزان دبیرستان های شهرستان های استان تهران.
    23. زینلی پور، حسین؛ زارعی، اقبال و زندی نیا، زهره،(1388)، خودکارآمدی عمومی و تحصیلی دانش آموزان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی ، مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره 9، ص 13-28.
    24. ساکی، رضا؛ قلی پورهفتخوانی، زهره؛ رضایی، منیره،( 1389)، بررسی رابطه تعهد سازمانی معلمان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس راهنمایی دخترانه منطقه 6 شهر تهران، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال چهارم، شماره 3، ص 61-85.
    25. سبحانی نژاد، مهدی؛ یوزباشی، علیرضا؛ عیوضی، مریم؛ میهمان دوست، زهرا،(1387)، تبیین چالش ها و راهکارهای بهره گیری از فعالیت های فوق برنامه مدارس جهت تربیت شهروندی دانش آموزان، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی، مشهد، دانشگاه فردوسی.
    26. سیف، دیبا؛ مرزوقی، رحمت الله،(1387)، رابطه ابعاد باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی در درس علوم تجربی، دانشور رفتار، شماره 33، ص 1-14.
    27. سیف، علی اکبر،(1381)، روانشناسی پرورشی، روان شناسی یادگیری و آموزش، تهران: انتشارات آگاه.
    28. سیف، علی اکبر،(1386)، روانشناسی پرورشی نوین: روان شناسی یادگیری و آموزش، ویرایش ششم، تهران: دوران.
    29. شاوران، حمیدرضا؛ سلیمی، قربانعلی؛ همایی، رضا،(1387)، سنجش عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان براساس فرهنگ های چندگانه آنان، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد بیست و نهم، شماره 1، ص 147-160.
    30. شعاری نژاد، علی اکبر،(1382)، نقش فعالیت های فوق برنامه در تربیت نوجوانان، انتشارات اطلاعات، تهران: انتشارات پیام نور.
    31. شفیعی، حسن و معتمدی، عبدالله،(1390)، تاثیر خودکارآمدی ادراک شده بر پردازش اطلاعات چهره هیجانی، مجله علوم رفتاری، دوره 5، شماره 3، ص 261-267.
    32. شکری، امید؛ دانشورپور، زهره؛ عسگری، اعظم،(1386)، تفاوت های جنسیتی در عملکرد تحصیلی: نقش صفات شخصیت، مجله علوم رفتاری، دوره 2، شماره2، ص 127-142.
    33. شمشیری، بابک،(1387)، فعالیت های اردویی در طبیعت، حلقه مفقوده تربیت در آموزش و پرورش ایران، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی، مشهد: دانشگاه فردوسی.
    34. شولتز، دوان و شولتز، سیدنی. الن،(2005)، نظریه شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی(1390). تهران: ویرایش.
    35. عابدینی، یاسمین،(1390)، پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی براساس باورهای خودکارآمدی، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و رشته تحصیلی، روانشناسی معاصر، شماره 6، ص 57-70.
    36. عصاره، علیرضا،(1378)، پیشرفت تحصیلی، دغدغه های خانواده ها، تهران: نشریه انجمن اولیا و مربیان پیوند.
    37. علمشاهی، مهدی،(1388)، عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.
    38. فتحی واجارگاه، کورش،(1386)، برنامه درسی به سوی هویت های جدید، تهران: آییژ.
    39. فتحی واجارگاه، کورش،(1388)، اصول و مفاهیم برنامه درسی، تهران: بال.
    40. فراهانی، مریم و مرادی، هوشنگ، (1389)، بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر عملکرد سازمان، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره 20، مرداد و شهریور 1389، ص 73 تا 96.
    41. فضلی خانی، منوچهر؛ مظفری، عباسعلی؛ یوسفی، جمشید؛ گلچین، منیژه،(1384)، راهنمای تهیه و تدوین فعالیت های مکمل و فوق برنامه، منادی تربیت.
    42. فضلی، صفر و آذر، عادل،(1381)، طراحی مدل ریاضی عملکرد مدیر با استفاده از تحلیل پوششی داده ها، فصلنامه مدرس، دوره 6، شماره 3، ص100-124.
    43. قلتاش، عباس؛ اوجی نژاد، احمد و برزگر، محسن،(1389)، تاثیر آموزش راهبرهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه ی پنجم ابتدایی، فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، سال اول، شماره 4، ص 119-135.
    44. کاکا برایی. کیوان و افشارنیا، کریم،(1389)، رابطه بین جهت گیری ساختار کلاسی و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی، فصلنامه روان شناختی، شماره 20، ص 99-102.
    45. کرمی، جهانگیر؛ زکی یی، علی؛ رحمانزاده، صباح و علیخانی، مصطفی،(1390)، نقش باورهای فراشناخت و باورهای خودکارآمدی در اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، ص 770783.
    46. کریمی، شوکت،(1384)، راهنمای تهیه و تدوین فعالیت های مکمل و فوق برنامه، اصفهان: مرکز تحقیقات معلمان اصفهان.
    47. کیوان فر، محمدرضا،(1374)، بررسی رابطه بین خودنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی، پایان نامه کارشناسیارشد، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان.
    48. کارشکی، حسین،(1381)، تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان، مجله روانشناسی، شماره 21، سال ششم، شماره 1، ص 65-66.
    49. گیلک، مهناز،(1386)، آموزش مهارت های زندگی از طریق فعالیت های مکمل و فوق برنامه مدارس، نشریه پیوند، انجمن اولیاء و مربیان ایران.
    50. گرگز، منصور و اسماعیلی، حدیث،(1391)، بررسی عوامل تعیین کننده عملکرد تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته حسابداری با استفاده از شبکه عصبی، رهبری و مدیریت آموزشی، شماره 19، ص 107-126.
    51. لواسانی، مریم و درانی، کیوان،(1383)، رابطه بین ویژگی های فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 2، ص 1-2.
    52. ملکی، حسن،(1385)، آشنایی با فعالیت های مکمل و فوق برنامه در کلاس درس، مریوان.
    53. موسی پور، نعمت الله،(1382)، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، مشهد: نشر نی.
    54. مهر محمدی، محمود،(1386)، الگوی نظری زیر نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی تهران: کمیته مطالعات نظری سند ملی آموزش و پرورش.
    55. مهرافروز، حجت الله و شهرآرای، مهرناز،(1381)، بررسی رابطه نگرش نسبت به شیوه های فرزند پروری و مکان کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، دوره سوم، سال نهم، شماره 2، ص 131-148.
    56. میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی؛ قلیزاده، لیلا،(1391)، ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر، مجله روانشناسی مدرسه، شماره 3و4، ص 90-103.
    57. نادری، امیر؛ حاجی حسین نژاد، غلامحسین؛ تاجیک اسمعیلی، عزیزالله؛ زین آبادی، حسن رضا،(1390)، ویژگی های اهداف فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان دبیرستانی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فصلنامه روان شناسی تربیتی شماره بیست و چهارم، سال هشتم، ص71-98.
    58. یاراحمدی، یحییو مرادی، امید،(1391)، رابطه بین ادراک حمایت از سوی خانواده، معلمان و دوستان و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، همایش ملی شخصیت و زندگی نوین، شماره 1، ص 1-27.

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

    منابع لاتین :

    1) Bandura, A, (1997), self-Efficacy: Exercise of control .New York:.w.h.freeman company .

    2) Bandura, A, (2006), Adolescent development from an agnatic perspective.

    3) Cohen D,(٢٠٠٧), Availability of High school Extracurricular Sports Programs And High Risk Behaviors. Journal of school health, ٢, p٨٠-٨٦ .

    4) Carroll, A.M, Houghton, S, wood, R .unworthy, K, Hattie, J, Gordon, L & Bowe r, J,(2009), Self-efficacy and academic achievement in Australian high School students. The media tiny effects of academic aspens and delinquency. Journal of Adolescence, vol 32(4), pp 717-817.

    5) Chang, B.G & Solomon, J, (2010), Stereotype threat test Anxiety, and Specific self-efficacy as predictors of promotion Exam. Performance. Group & Organization management. Vol. 35, PP. 77-107.

    6) Elizabeth. M, (٢٠٠٦), What Are Extracurricular Activities. www.wisGgeek.org

    7) Guest A, (٢٠٠٩), A school level Analysis of Adolescent extracurricular Activities delinquency and deportation Journal of youth.

    8) Lilian, K.Y,(2012), A study of the attitude, self-efficacy, Effort and academic achievement students towards research methods and statistics. Journal. Educational. Studies. Vol(1), pp154-183.

    9) Lopez, F.G, Lent, R.W, Brown, S.D & Gore, P. A. Jr, (1997), Role of social-cognitive expectations in high school students mathematics-related interest and performance. Journal of Counseling Psychology, 44, 44-52

    10) Pint rich, P. R & De Groot, E. V, (1990), Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40.

    11) Yazici, H, Says, S & Alton, F,(2011), Emotional intelligence and self efficacy beliefs as predictors of academic achievement among high school students. Journal social and behavioral sciences, vol(15),pp2319-2323.

    12) Yang, H. J, (2004), Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrolment programs in Taiwan's technical-vocational colleges . International Journal of Educational Development,24, 283-301.

    13) Zimmerman, B.J,(2008), Investigating self-regulation and motivation historical pack ground method logical developments and future prospects, Journal research American educational, 45,p166-18.

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق , عملکرد تحصیلی , تعریف عملکرد تحصیلی , تاریخچه عملکرد تحصیلی , مبانی نظری عملکرد تحصیلی , پیشینه عملکرد تحصیلی , پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,درباره,عملکرد,تحصیلی,
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۶:۴۲ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانی
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 4 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 34 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 24

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانی منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانی

    خصوصیات محصول:

    • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
    • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
    • رفرنس دهی استاندارد دارد.
    • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
    • گارانتی بازگشت وجه دارد.

    فرمت : doc

    تعداد صفحات : 24

    بخشی از متن :

    اثربخشی سازمانی

    به طور كلی، در یك سازمان، محاسبة اثربخشی چندان ساده نیست و شاخص ها و روش های متعددی برای سنجش و اندازه گیری عملكرد سازمان ارائه شده است. توسعة صلاحیت و شایستگی، اثربخشی زمان كار را بهبود خواهد داد و افزایش اثربخشی زمان كار، شاخص های دیگر اثربخشی سازمانی را ارتقاء خواهد داد. به واقع، رضایت درونی، شادكامی و ترغیب، مولد كاركنان است كه در كارایی و اثربخشی در سازمان و هدایت به بالاترین حد بهره وری مؤثر است. اثربخشی سازمانی، نقش مهمی را در توسعة سازمانی ایفا می كند. سازمانی اثربخش است كه قادر به مدیریت ابهام ها، انعطاف پذیری، مشتری مداری، تولید، ارزش مداری و ساختاربندی یادگیری باشد و حیطة اصلی شغلی و توانمندسازی بالای كاركنان را بشناسد. صاحبنظران، اثربخشی سازمانی را به درجه و میزان حصول به هدف تعریف كرده اند(توفیقی، 1390).

    تعریف اثربخشی سازمانی

    در تعریف اثربخشی سازمانی هم به وسایل و امكانات(فرآیند) توجه نموده هم به نتایج حاصله برای سنجش اثربخشی سازمانی که هیچ مقیاس ساده، راحت و تضمین شده ای وجود ندارد (رابینز[1]،1378).

    اثربخشی سازمانی عبارت از میزانی است که یک سازمان با استفاده از منابع خاص و بدون هدر دادن منابع خود و بدون فرسوده کردن غیر ضروری اعضا و جامعه خود، اهدافش را برآورده می‌کند(زمردیان، 1385). در واقع اثربخشی سازمانی، درجه نزدیکی یک سازمان به هدف‌هایش را نشان می‌دهد(ساعتچی، 1385). اندازه‌ای است که یک سازمان به اهدافش تحقق می‌بخشد(نظری، 1386).


    [1]- Robbins

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع اثربخشی سازمانی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی , اثر بخشی سازمانی , اثربخشی سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق , تعریف اثر بخشی سازمانی , تاریخچه اثر بخشی سازمانی , مبانی نظری اثر بخشی سازمانی , پیشینه تحقیق اثر بخشی سازمانی


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,با,موضوع,اثربخشی,سازمانی,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۰۹:۱۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق CBT (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد)

مرجع فایلهای آموزشی | مبانی نظری و پیشینه تحقیق CBT (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد)

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | مبانی نظری و پیشینه تحقیق CBT (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد)

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق CBT (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد)


    مبانی نظری و پیشینه تحقیق CBT (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد)دسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 63 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 24

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد مناسب برای پژوهشگران علوم تربیتی و روانشناسی گارانتی بازگشت وجه دارد

    قیمت فایل فقط 13,000 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

    مناسب برای پژوهشگران علوم تربیتی و روانشناسی

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع : دارد (به شیوه APA)

    تعداد صفحات :25

    نوع فایل: قابل ویرایش با فرمت doc

    قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه :

    درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

    درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) توسط هیز در اواخر دهه 1980 از رویکرد های رفتارگرایی به درمان پدید آمد(لارمر[1]، ویترو ویسکی[2] و لویس درایور[3]، 2014). درمان رفتاری در سه گروه یا سه نسل مفهوم سازی شده بود که شامل: رفتار درمانی؛ رفتار درمانی شناختی (CBT) و ” نسل سوم ” و یا “موج سوم” رفتار درمانی (هریس، 2006، هیز، 2005). در دمان های موج سوم تلاش می شود بجای تغییر شناخت ها، ارتباط روان شناختی فرد با افکار و احساساتش افزایش یابد (رودیتی[4] و روبین سون[5]، 2011).

    ACT ریشه در رفتار گرایی دارد اما بوسیله فرایندهای شناختی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد (هیز، لوین[6]، پلمب-ویلاردیج[7]، ویلاتی[8] و پیستورول[9]،2013). این درمان با ادغام مداخلات پذیرش و ذهن آگاهی در راهبردهای تعهد و تغییر، به درمانجویان برای دستیابی به زندگی پرنشاط، هدفمند، و بامعنا کمک می کند. برخلاف رویکردهای کلاسیک رفتار درمانی شناختی، هدف ACT تغییر شکل یا فراوانی افکار و احساسات آزار دهنده نیست؛ بلکه هدف اصلی آن تقویت انعطاف پذیری روان شناختی است. مراد از انعطاف پذیری روان شناختی توانایی تماس با لحظه لحظه های زندگی و تغییر یا تثبیت رفتار است، رفتاری که به مقتضات موقعیت، همسو با ارزش های فرد می باشد. به بیانی دیگر، به افراد یاری می رساند تا حتی با وجود افکار، هیجانات، و احساسات ناخوشایند، زندگی پاداش بخش تری داشته باشند (فلکسمن، بلک و باند، 1970؛ ترجمه میرزایی و نونهال ، 1393).


    [1] Larmar, S

    [2] Wiatrowski, S

    [3]Lewis-Driver, S.

    [4] Roditi, D

    [5]Robinson, M. E

    [6] Levin, M.E

    [7] Plumb-Vilardaga, J

    [8] Villatte, J. L

    [9] Pistorello, J

    درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد

    نابع فارسی

    ایران دوست، فروزان؛ نشاط دوست، حمید طاهر؛ و نادی، محمدعلی. (1393). تاثیر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در کیفیت زندگی زنان مبتلا به کمردرد مزمن. علوم رفتاری، دوره8، شماره1: 96-89.

    پور فرج عمران، مجید. (1390). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر هراس اجتماعی دنشجویان. فصلنامه دانش و تندرستی، دوره 6، شماره2: 5-1.

    پور فرج عمران، مجید. (1390). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر هراس اجتماعی دنشجویان. فصلنامه دانش و تندرستی، دوره 6، شماره2: 5-1.

    تاد، جودیت و بوهارت، ارتور سی. (بی تا). اصول روان شناسی بالینی و مشاوره. ترجمه مهرداد فیروز بخت (1392).چاپ پنجم. تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.

    تولایی، سید عباس؛ آزاد فلاح، پرویز؛ و اردکانی، شایسته. (1391). اثربخشی رویکرد پذیرش و تعهد درمانی در کاهش شدت تجربه درد در زنان مبتلا به اختلال سردرد مزمن. روان شناسی بالینی، شماره14: 50-39.

    حر، مریم؛ آقایی، اصغر؛ عابدی، احمد و عطاری، عباس. (1392). تاثیر روش درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی بر میزان افسردگی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 11 (2): 128-121.

    حسینائی، علی؛ احدی، حسن؛ فتی، لادن؛ حیدری، علیرضا؛ و مظاهریف محمد مهدی. (1392). تاثیر آموزش گروهی مبتنی بر درمان پذیرش و تعهد (ACT ) براسترس شغلی و فرسودگی شغلی. مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال نوزدهم، شماره 2: 120-109.

    حیدریان، نرگس. (1392). تعیین اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) در درمان زوج‌های پریشان. پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.

    رجبی، ساجده و یزد خواستی، فریبا. (1393). اثربخشی درمان گروهی پذیرش و تعهد بر اضطراب و افسردگی زنان مبتلا به بیماری ام اس. مجله روان شناسی، سال ششم، شماره 1(21):39-29.

    علمداری، الهه. (1392). بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رضایت زناشویی و کیفیت زندگی زوجین نابارور. پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی.

    علیرضایی، امیر.(1394). بررسی اثربخشی زوج‌درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر افزایش رضایت و عملکرد زناشویی و کاهش نشانه‌های وسواس در زوجین مبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی. کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد.

    فلکسمن، پل. ا؛ بلک لج، ج. ت و باند، فرانک و. (1970). تند آموز درمان مبتنی بر پذیرش و پای بند. ترجمه مصلح میرزایی و سامان نونهال (1393)، تهران: انتشارات ارجمند.

    کیانی، احمد رضا؛ قاسمی، نظام الدین؛ و عباس، علی پور. (1391). مقایسه اثربخشی روان درمانی گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد و ذهن آگاهی بر میزان ولع مصرف و تنظیم شناختی هیجان در مصرف کنندگان شیشه. اعتیاد پژوهی، سال ششم، شماره 24: 36-27.

    لشنی، لیلا. (1392). اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) همراه با ذهن آگاهی بر رضایت‌مندی زناشویی همسران جانبازان ضایعات نخاعی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

    مرشدی، مهدی؛ داورنیا، رضا؛ زهرا کار، کیانوش؛ محمودی، محمد جلال؛ شاکرمی، محمد. (1394). کارآیی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر کاهش فرسودگی زناشویی زوج ها. فصلنامه علمی-پژوهشی انجمن علمی پرستاری ایران، شماره 4: 34-24.

    مهردوست، زینب؛ نشاط دوست، حمید طاهر و عابدی، احمد. (1392). اثربخشی پذیرش و تعهد درمانی برکاهش توجه متمرکز بر خود و بهبود باورهای خودکارآمدی اجتماعی. روش ها و مدل های روان شناختی، سال سوم، شماره یازدهم: 82-67.

    هنرپروران، نازنین. (1393). بررسی اثربخشی رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) بر بخشش و سازگاری زناشویی زنان آسیب دیده از خیانت همسر. جامعه شناسی زنان (زن و جامعه)، دوره 5 ، شماره 3 (مسلسل 19): 150-135.

    منابع لاتین

    Bluett, E. J., Homan, K. J., Morrison, K. L. , Levin, M. E., Twohig, M. P.(2014). Acceptance and commitment therapy for anxiety and OCD spectrum disorders: An empirical review. Journal of Anxiety Disorders, 28, 6; 612–624

    Brinkborg, H., Michanek, J., Hesser, H., & Berglund, G. (2011). Acceptance and commitment therapy for the treatment of stress among social workers: A randomized controlled trial. Behaviour Research and Therapy, 49, 6–7: 389–398.

    Flaxman, P.E., & Bond, F. W. (2010). A randomised worksite comparison of acceptance and commitment therapy and stress inoculation training. Behaviour Research and Therapy, 48, 8: 816–820.

    Fledderus, M., Bohlmeijer, E. T., Fox, J., Schreurs, K. M.G., & Spinhoven, P. (2013). The role of psychological flexibility in a self-help acceptance and commitment therapy intervention for psychological distress in a randomized controlled trial. Behaviour Research and Therapy. 51, 3:142–151.

    Harris R. )2006(. Embracing your demons: An overview of aceeptance and commitment therapy. Psychotherapy in Australia ; 21(4):2-8.

    Hayes, S. C., Luoma, J. B., Bond, F. W., Masuda, A., & Lillis J. (2006). Acceptance and commitment therapy: model, processes and outcomes. Behav Res Ther. 44(1):1-25.

    Hayes, S.C., Levin, M.E., Plumb-Vilardaga, J., Villatte, J.L. and Pistorello, J. (2013) Acceptance and Commitment Therapy and Contextual Behavioral Science: Examining the Progress of a Distinctive Model of Behavioral and Cogni- tive Therapy. Behavior Therapy, 44, 180-196.

    Hoffmann, D., Halsboe, L., Eilenberg, T., Jensen, J., & Frostholm, L. (2014). A pilot study of processes of change in group-based acceptance and commitment therapy for health anxiety. Journal of Contextual Behavioral Science, 3, 3: 189–195.

    Larmar, S., Wiatrowski, S., & Lewis-Driver, S. (2014). Acceptance & Commitment Therapy: An Overview of Techniques and Applications. Journal of Service Science and Management, 7; 216-221.

    McCracken, L. M., Sato, A., & Taylor, G. J. (2013). A Trial of a Brief Group-Based Form of Acceptance and Commitment Therapy (ACT) for Chronic Pain in General Practice: Pilot Outcome and Process Results, The Journal of Pain, 14, 11: 1398-1406.

    Roditi, D., Robinson, M. E. (2011). The role of psychological interventions in the management of patients with chronic pain. Psychol Res Behav Manage;4:41-9.

    Swain, J., Hancock, K., Hainsworth, C., & Bowman, J. (2013). Acceptance and Commitment Therapy in the treatment of anxiety: A systematic review. Clinical Psychology Review, 33, 8; 965–978.

    Williams, S. M., & Williams, W. H. (2005). My Family, Past, Present and Future: A personal exploration of marriage and the family. Pearson Custom Publishing.

    Yadavaia, J. E., Hayes, S. C., Vilardaga, R. (2014). Using acceptance and commitment therapy to increase self-compassion: A randomized controlled trial. Journal of Contextual Behavioral Science, 3, 4; 248–257.

    قیمت فایل فقط 13,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد , پیشینه تحقیق درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد , ACT , مبانی نظری و پیشینه تحقیق , مبانی نظری درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد , تعریف درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد , تاریخچه cbt , مبانی نظری cbt , تعریف cbt , تاریخچه cbt


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,CBT,(درمان,مبتنی,بر,پذیرش,و,تعهد),
+ نوشته شده در دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۳:۵۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع
    دسته: مدیریت
    بازدید: ۳ بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: ۶۵۷ کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: ۵۱

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

    قیمت فایل فقط ۲۴,۰۰۰ تومان

    خرید


    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    توضیحات:

    فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

    «مدیریت کیفیت جامع (Total Quality ManagementTQM)» نگرشی است که بر مبنای آن مدیریت سازمان با مشارکت تمامی کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان به بهبود مستمر کیفیت که منجر به جلب رضایت مشتری می شود، می پردازد. TQM یک روش مدیریتی است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی شروع شده ولی از دهه ۱۹۸۰ میلادی به بعد معروف شده است. از نظر روش، TQM شیوه ای است که از طریق آن مدیریت و کارکنان در بهبود مستمر تولید کالاها و خدمات درگیر می شوند. مدیریت کیفیت جامع ترکیبی از ابزار مدیریت و کیفیت می باشد که هدفش افزایش تجارت و کاهش ضرر است(هاشمی، ۲۰۰۸).

    تاریخچه مدیریت کیفیت جامع:

    مدیریت کیفیت فراگیر که امروزه از آن صحبت می­کنیم، در اواسط دهه ۱۹۲۰ در کارخانه وسترن الکتریک برای طراحی یک سیستم زنگ تلفن شروع شد. مدیریت کیفیت فراگیر در اصل همان کنترل کیفیت آماری بوده است. فردی به نام والتر شوهارت یک زنگ طراحی کرد، شوهارت معتقد بود که نوسانات در تمام مراحل تولید کالا وجود دارد و می توان دلیل آن را از طریق استفاده از علم آمار بررسی ونسبت به پائین آوردن این نوسانات، و در نتیجه بهبود محصولات تولیدی اقدام کرد. در سال ۱۹۳۱ شوهارت کتابی تحت عنوان «کنترل اقتصادی کیفیت محصولات تولیدات صنعتی» منتشر کرد. شوهارت در این کتاب، کنترل کیفیت، تکنیک­های آماری برای ارزیابی تولید، بهبود و کیفیت را تعریف نمود(زانگ،۱۹۹۷).

    در سال ۱۹۳۵ آماردان انگلیسی به نام پیرسون کتاب خود را تحت عنوان کاربرد روش های آماری در استاندارد کردن فعالیت های صنعتی و کنترل کیفیت منتشر کرد. در سال ۱۹۵۱ دکتر فیگنبام کتابی تحت عنوان کنترل کیفیت فراگیر منتشرکرد. در این کتاب او به جای کنترل کیفیت آماری از کنترل کیفیت فراگیر سخن به میان آورد. در سال ۱۹۵۴ جوزف جوران اهیمت درگیر نمودن تمام بخش­ها در پیگیری امر کفیت و اهمیت رضایت مشتری را به جای امر ساده تبعیت از مشخصات محصول به ژاپنی یادآوری نمود. در سال ۱۹۶۲ ایشی کاوا ایده و تفکرات جوران و فیگنبام را بسط داد و موضوع مشتریان داخلی را که دریافت کنندگان برون داده های داخل سازمان هستند. علاوه بر مشتریان خارجی سازمان مطرح کرد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ آمریکایی ها و اروپایی ها که متوجه پیشی گرفتن ژاپنی ها در تسخیر بازر جهانی شدند، به فکر استفاده از نگرش مدیریت کیفیت جامع بر مدیریت خود بر آمدند.

    در سال ۱۹۸۷ آمریکا در مقابل جایزه دمینگ جایزه ای را به نام مالکوم بالدریج ابداع کردند. این جایزه برای معرف شرکت هایی که به بالا بردن سطح کیفیت خود و اجرای مدیریت کیفیت جامع دست یافته­اند، طراحی شده است.

    دمینگ ۱۴ اصل را به عنوان داروی شفابخش اقتصاد و صنایع بیمار آن زمان مطرح نمود که در صورت به کارگیری صحیح و توجه به فرهنگ سازمان می توان بخش زیادی از مشکلاتی را که در جهت اتقای کیفیت و کاهش ضایعات وجود دارد، برطرف نمود. علاوه بر دکتر دمینگ افرادی نظر جوزف جوران، فیلیپ کرازبی، ایشی کاوا و … در گسترش و توسعه مدیریت کیفیت و روند تکامل کنترل کیفیت فراگیر نقش بسزایی ایفا کرده اند (زانگ، ۱۹۹۷).

    ۴-۲-۲ مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM)

    واژه TQM از سه کلمه Total (فراگیر)،Quality  (کیفیت) و Manegment (مدیریت) تشکیل شده است. بررسی و تحلیل این سه جزء به درک و فهم عمیق تر آن کمک می کند. کلمه “Total” به این معناست که TQM همه افراد و همه امور سازمان را در بر می­گیرد. واژهQuality”” به معنی ارائه آنچه مورد نیاز و انتظار مشتریان است و واژه “Manegement” یعنی کیفیت در سازمان مدیریت می شود، نه اینکه تنها به وسیله بازرسی و کنترل، نگهداری و حفظ گردد (آقایی، ۱۳۷۹).

    می توان گفت مدیریت کیفیت جامع، یک فلسفه مدیریتی است که بررسی می کند تا همه وظایف سازمانی (بازاریابی، مالی، طراحی، مهندسی، تولید و خدمت به مشتری) را یکپارچه نماید و به برطرف کردن نیازهای مشتریان و اهداف سازمان متمرکز می باشد(هاشمی،۲۰۰۸). وینی با بررسی نظرات مختلف، عناصر اساسی و عمده تشکیل دهنده TQM را شامل مشتری گرایی، تعهد مدیریت عالی، استفاده از فنون و ابزارهای مدیریت کیفیت، آموزش های آکادمیک و سازمانی، مشارکت و انجام کارتیمی، ارزیابی و بازخورد و تغییر فرهنگ می داند(وینی[۱]،۲۰۰۷). هیلستن و کلیفسجو[۲]، TQM را به عنوان یک سیستم مدیریتی دائما در حال تحول شامل ارزش ها، شیوه ها و ابزار، با هدف افزایش رضایت مشتری داخلی و خارجی با مقدار کم منابع تعریف کرده اند.

    فهرست مطالب

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع

    ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع

    مقدمه۵۴

    ۱-۲-۲ مفهوم کیفیت۵۶

    ۲-۲-۲  ابعاد کیفیت۵۷

    ۱-۲-۲-۲  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی۵۸

    ۲-۲-۲-۲ ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت)۵۹

    ۳-۲-۲ تاریخچه مدیریت کیفیت جامع۵۹

    ۴-۲-۲ مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM)60

    5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع۶۱

    ۶-۲-۲ پیشگامان کیفیت۶۲

    ۱- ۶- ۲- ۲ دمینگ۶۲

    ۲- ۶- ۲- ۲   کرازبی۶۳

    ۳- ۶- ۲- ۲  جوران۶۶

    ۴- ۶- ۲- ۲   فایگنبام‌۶۷

    ۵- ۶- ۲- ۲  ایشی‌ کاوا۶۸

    ۶- ۶- ۲- ۲    شوارت ۷۰

    ۷- ۶- ۲- ۲  شینگو۷۱

    ۸- ۶- ۲- ۲    کاندو ۷۱

    ۹- ۶- ۲- ۲    اوکلند۷۲

    ۷-۲-۲  ویژگی های کلیدی  TQM72

    8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM73

    9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM73

    10-2-2    علل ناکامی مدیریت کیفیت جامع۷۴

    ۱۱-۲-۲   اصول سیستم مدیریت کیفیت۷۶

    ۱۲-۲-۲  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت۷۶

    ۱۳-۲-۲   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال)۷۷

    ۲-۲- پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع

    ۲-۲-۱- تحقیقات داخلی

    ۲-۲-۲- تحقیقات خارجی

    ۲-۲-۳- مقایسه پیشینه تحقیقات با موضوع این تحقیق

    ۲-۳- چارچوب مفهومی تحقیق

    ۲-۴- جمع بندی

    منابع و مأخذ

    ۶-۱- منابع فارسی

    ۶-۲- منابع انگلیسی

    قیمت فایل فقط ۲۴,۰۰۰ تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع , مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع , دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع , پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع , ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع , فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع , مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع , ادبیات و مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع

    Let’s

    آخرین محصولات فروشگاه فایل


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,مدیریت,کیفیت,جامع,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۹:۰۷ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

تحقیق در مورد سو مصرف مواد مخدر

تحقیق در مورد سو مصرف مواد مخدر

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 


برچسب‌ها: تحقیق,در,مورد,سو,مصرف,مواد,مخدر,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۴۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)