X
تبلیغات
طبیعت

طبیعت

مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

    دید کلی :

    هدف از این مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

    توضیحات کامل :

    دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

    *** قابل استفاده برای گروه مدیریت 

    چکيده
    در دنیای رقابتی امروز ایجاد یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد شرکت ها امری ضروری است. هدف این پژوهش ارزیابی عملکرد مالی شرکت های دارویی، گروه فلزات اساسی و گروه خودرو و ساخت قطعات با استفاده از روشی نوین است. از فازی AHP برای وزن دهی به شاخص های ارزیابی عملکرد و از فازی تاپسیس و فازی ویکور برای رتبه بندی شرکت های مورد مطالعه استفاده می شود.

    در این پژوهش از ترکیبی از معیارهای سنتی ارزیابی عملکرد و معیارهای مبتنی بر ارزش برای ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شرکت های دارویی، گروه فلزات اساسی و گروه خودرو و ساخت قطعات در سال ۱۳۸۸ استفاده می شود. جامعه آماری این پژوهش شرکت-های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنایع دارویی، گروه فلزات اساسی و گروه خودرو و ساخت قطعات است. استفاده از رویکرد فازی در رتبه-بندی شرکت های بورس دقت اطلاعات ورودی به نرم افزار-های رتبه بندی را به شکل محسوسی بالا می برد. نتایج این پژوهش که به ارائه دو مدل نوین و با دقت بالا در ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها منتج شد، می تواند برای گروههای مختلف اعم از سرمایه گذار، سازمان بورس و دیگر استفاده کننده گان، مفید واقع می شود. 

    کليد واژه ها: ارزیابی عملکرد مالی، تاپسیس، ویکور، فازی AHP، معیارهای مالی.

    اهميت و ضرورت پژوهش
    مقابله با چالش های پیش روی سازمان ها نیازمند آن می باشد که مدیران آن ها الگوی مناسبی از اندازه گیری عملکرد داشته باشند تا بتوانند به بهبود مستمر در تمام زمینه ها دست یابند. با ظهور روش های نوین و استفاده از این روش ها به همراه معیارهای مالی سنتی حسابداری (AFP)، ارزیابی عملکرد شرکت ها متحول شد. اما هنوز می توان با استفاده از ترکیب روش های مختلف و استفاده از معیارهای مالی جدید، دقت اطلاعات خروجی را افزایش داد. استفاده از رویکرد فازی، به منظور مقابله با ابهام موجود در داده های ورودی، در کنار نرم افزارهای AHP، تاپسیس ، و ویکور  که هریک دارای ویژگی های منحصر به  فردی می باشند، می تواند یک پژوهش کاربردی ویژه در حوزه ی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها ارائه دهد. شکاف میان مالکان و مدیران یکی از مشکلاتی است، که استفاده از معیارهای سنتی حسابداری نشان داده است که نمی تواند این مشکل را حل کند. با استفاده از ترکیب معیارهای مبتنی بر ارزش و معیارهای سنتی حسابداری می توانیم این شکاف را به نحو چشم گیری کاهش دهیم.این پژوهش درصدد ارائه روش های ترکیبی نوین با استفاده از تکنیک های جدید و ادغام معیارهای حسابداری و معیارهای مبتنی بر ارزش، به منظور پوشاندن نقاط ضعف روش های قدیمی و بررسی تطبیقی نتایج این روش هاست.

    اهداف پژوهش
    نیاز به ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با استفاده از یک روش دقیق به منظور کمک به سرمایه گذاران در اتخاذ تصمیمات ، به  دلیل آن که  تجزیه وتحلیل صورتهای مالی شرکت ها نیاز به تخصص مالی دارد، ضروری به نظر می رسد.
    هدف از این پژوهش، ارائه یک روش ترکیبی، با استفاده از رویکرد فازی و با بکارگیری روش های نوین ارزیابی عملکرد، براساس معیارهای مالی سنتی حسابداری (AFP) و معیارهای مبتنی برارزش (VFP) است.

     مسأله پژوهش
    همان گونه که در بخش قبلي بيان شد، شرکت هاي فعلي، شرکت-هايي هستند که مالکيت آنها در اختيار گروه هاي مختلف مي-باشد و هريک از آنها هدفهاي متفاوتي دارند. طبق نظريه نمايندگي، بين مالکان و مديران شرکت ها ممکن است تضاد منافع وجود داشته باشد. به گونه کلي، تئوري نمايندگي براي تحليل ارتباط نماينده و مالک در واحدهاي اقتصادي که مالکيت و مديريت آن از يکديگر جدا باشد، استفاده شده است، اما بنظر می رسد یک شیوه کارا برای حل مشکلات بین مالک و مدیر وارد کردن یک پارامتر اندازه گیری دقیق مورد تأیید دو طرف است. 

    ارزيابي عملكرد شركت ها از مهمترين موضوعات مورد توجه سرمايه گذاران، اعتبار دهندگان، مديران و دولت ها است. در دنیای رقابتی امروز ایجاد یک سیستم مناسب ارزیابی عملکرد شرکت ها امری ضروری است. سرمایه گذاران علاقه مند هستند دریابند از سرمایه گذاری انجام شده چه اندازه ایجاد ارزش شده است. سرمایه گذاران در بازار سهام همواره درصدد کسب سود بالا هستند، آنها سهامی را خریداری می کنند که از نظر آنها بهترین سهم باشد و بیشترین سود و بازده به آنها تعلق گیرد (یحیی زاده و همکاران، 1388: 92). همچنین سهامداران به عنوان مالکان واحد تجاری، از مدیران می خواهند تا ارزش سرمایه گذاری  آن ها را به حداکثر برسانند. به منظور نیل به این هدف، ازگذشته، با استفاده از سود عملیاتی یا نسبت های مالی به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت ها پرداخته شد. نرخهای مالی نقش مهمی در اندازه گیری عملکرد و وضعیت مالی یک واحد تجاری ایفا می کنند. مطالعات زیادی سودمندی نرخهای مالی را به اثبات رسانده است (چن و شمیردا  ،1981: 67). اما به علت اینکه این معیارها دارای نقاط ضعف عمده هستند، عملکرد شرکت ها را به نحو مطلوبی ارائه نمی دهند.

    ارزیابی عملکرد مالی با استفاده از معیارهای سنتی حسابداری نقاط ضعف فراوانی دارد. در ارزیابی عملکرد به روش سنتی به دلیل اینکه فقط به سود حسابداری توجه می شود و هزینه ی تامین منابع سرمایه را لحاظ نمی کند، مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته است و روش مطلوبی محسوب نمی شود. در معیارهای مبتنی بر ارزش کلیه  هزینه های تامین مالی در نظر گرفته می شود (یحیی زاده و همکاران، ، 1389: 114). معیارهای مبتنی بر ارزش دو ویژگی دارند: اولاً سود نسبت به سطحی از سرمایه گذاری اندازه گیری می شود که برای رسیدن به آن سطح سود به کار رفته است. دوماً ریسک نوعاً از طریق محاسبه ی هزینه ی سرمایه در نظر گرفته می شود (نوروش و حیدری، 1383: 122-123). با انتخاب معیارهای مبتنی بر ارزش در ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها می توان بر هر دو مشکل فائق آمد (آمیلس و دیگران، 2002: 123).

    با توجه به مطالب فوق ، نیاز به ادغام معیارهای مالی سنتی حسابداری (AFP)  و معیارهای مبتنی بر ارزش (VFP ) ، به دلیل آنکه هرکدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند، به شکل محسوسی دیده می شود. اما آیا می توان با استفاده از ترکیب این معیارهای مالی به عنوان ابزارهای سنجش، و ترکیب رویکرد فازی با روش های مختلف به عنوان تکنیک های سنجش به یک روش کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها دست یافت؟

    فهرست مطالب
     

    فصل دوم: مبانی نظری و پيشينه پژوهش    39-9
    2-1- مقدمه    10
    2-2- مباني نظري    12
    2-2-1- نظریه ارزیابی: اساس اقتصادی ارزیابی عملکرد    12
    2-2-2- ارزیابی عملکرد و معیار ارزیابی عملکرد    14
    2-2-3- مالکیت و تضاد منافع    15
        2-2-4- محدودیت های اساسی پژوهشهای پیشین در رابطه با ارزشیابی    15
    2-2-5- پیش بینی ارزش شرکت با استفاده از متغیرهای حسابداری     16
    2-2-6- مدیریت مبتنی بر ارزش    17
    2-2-7- تصمیم گیری چند شاخصه (MADM)    18
    2-2-8- شاخص های ارزیابی عملکرد    19
    2-2-8-1- معیارهای سنتی حسابداری    19
            2-2-8-1-1 بازده دارایی ها……    19
            2-2-8-1-2- بازده حقوق صاحبان سهام    20
            2-2-8-1-3- نسبت P/E    20
            2-2-8-1-4- سود هر سهم    21
    الف) نقاط قوت سود حسابداری    22
    ب) نقاط ضعف سود حسابداری    22
    2-2-8-2- معیارهای مبتنی بر ارزش    22
           2-2-8-2-1- ارزش افزوده اقتصادی (EVA)    23
    انتقادات وارد بر EVA     24
    انتقاد ساختاری و مفهومی (پائولو استانلیف)    24
    انتقاد محاسباتی (روبن اسکالونا)    25                           
    2-2-8-2-2- ارزش افزوده بازار (MVA)    26
    2-2-8-2-3- ارزش افزوده نقدی (CVA)    27
    2-2-9- منطق فازی    31
    2-3- پیشینه پژوهش    34
    2-3-1- پژوهشهای خارجی    35
    2-3-2 پژوهشهای داخلی    37
    2-4- خلاصه فصل    39

    منابع و مآخذ 
    الف- منابع فارسي    
    ب- منابع انگليسي    


برچسب‌ها: مبانی,نظری بررسی,مقایسه,ای,الگوهای,تلفیقی,جهت,ارزیابی,عملکرد,مالی,شرکت,ها,با,روش,فازی,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۴۷ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت

مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت

    دانلود مبانی نظری رشته حسابداری

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

    چکیده:
    در این نوشتار ابتدا در مورد ارزیابی عملکرد از جنبه های مختلف بحث  شد. سپس به بیان مسأله مالکیت، تضاد منافع و تسهیم ریسک پرداخته شد. بعد از آن محدوديت هاي اساسي پژوهش هاي پيشين در رابطه با ارزشيابي مطرح  شد و درادامه مبحث پيش بيني ارزش شرکت با استفاده از متغيرهاي حسابداري به چالش کشیده شد. در اینجا بود که نیاز به وارد کردن متغیرهایی متفاوت از متغیرهای حسابداری مطرح شد. پس پیرامون مدیریت مبتنی بر ارزش نکاتی بیان شد و پیش زمینه ای برای بیان معیارهای مبتنی بر ارزش فراهم گشت. پس از آن معیارهای مالی ارزیابی عملکرد در دو دسته شامل معیارهای سنتی حسابداری و معیارهای مبتنی بر ارزش به بحث گذاشته شدند و مزایا و معایب هر گروه بیان شد. در انتهای مبانی نظری نیز اندکی در زمینه منطق فازی  صحبت  شد. در قسمت پیشینه پژوهش نیز پژوهش های انجام شده که به نحوی با موضوع ارزیابی عملکرد مربوط بود، بیان  شد. علاوه بر این به منظور ایجاد پشتوانه برای استفاده از معیارهای ارزیابی عملکرد به عنوان ابزار ارزشیابی، پژوهش های انجام شده در این زمینه نیز مطرح  شدند.

    مقدمه
    از اوایل قرن بیستم، سرمایه داری صنعتی و جمع آوری داده های مالی و تجزیه و تحلیل آماری شرکت ها ناگهان در آمریکا ترقی کرد. نشریات ادواری مالی مانند فورب، مکرراً آماره هایی اعم از بازده سود سهام، سود هر سهم و بازده بر سرمایه گذار (ROI) از شرکت های انتخابی گزارش می کردند. در سال 1918 سنا در گزارشی با عنوان «عایدات شرکت و درآمدهای دولت» آمار 31500 شرکت آمریکایی را که بازده بر سرمایه آنها 15 درصد در سال 1917 بود جمع آوری کرد. هدف از این سند بررسی حجم گران فروشی شرکت های دولتی بود. از میان تمام پژوهش های اولیه که در آن سالها با استفاده از داده های جمع آوری شده انجام شد، هدفمندترین پژوهش در زمینه سودآوری شرکت های آمریکایی، کار لئونارد کروم  با عنوان «قدرت سودآوری شرکت» در سال 1929 می باشد. او داده های اداره مالیات های آمریکا را درباره خالص بازده بر فروش 455000 شرکت در طول دوره 1927تا 1916 تجزیه و تحلیل کرد. بازده بر دارایی ها تنها چند سال آخر نمونه در دسترس بود. به هر حال این کار مهم دارای 94 نمودار و 74 جدول داده بود که حاشیه فروش را به عنوان معیار کلیدی اندازه گیری عملکرد شرکت قبول کرده بود.

    شناسایی مشکلات ناشی از تفکیک مالکیت از مدیریت و تضاد منافع  به زمان های دور بر می گردد. از زمانی که دو نفر از اساتید دانشگاه کلمبیا به نام آقایان آدلف برل  و کاردینر مینز  (1967) در کتابی تحت عنوان «شرکت های مدرن و مالکیت خصوصی» سبک و سیاقی از مدیریت را که در جهت منافع فردی و گروهی خود عمل می نماید، افشا می سازند. به عنوان مثال آنان ذکر می کنند مدیران در جهت رشد منافع خود اندازه شرکت ها را گسترش می دهند حتی اگر این رشد غیراقتصادی و به زیان طبقه سهامدار باشد. زمانی که ارزیابی عملکرد و پاداش مدیران اجرایی متناسب با اندازه شرکت ها است شاهد وقوع این پدیده هستیم. یا زمانی که پاداش سالانه مدیران مبتنی بر ارقام حسابداری است، انگیزه های قوی برای مدیریت سود و دستکاری ارقام حسابداری وجود دارد (استرن  و شیلی ، 2001: 1-3). در دو دهه آخر قرن بیستم میلادی شاهد تغییر و تحولات بنیادی در شرایط اقتصادی و روابط تجاری بین کشورها هستیم. آثار این تغییرات بسیاری از کشورهای جهان را، صرفنظر از وضعیت سیاسی و سطح توسعه اقتصادی آنها، فرا گرفته است.

     عمده عوامل کلیدی در پیدایش شرایط متحول شده اقتصادی را  می توان به قرار زیر تلخیص نمود (یونگ  و اُبیرن ، 2001: 5-6):

    •    آزادسازی نرخ ارز در بازار پول و شناور شدن نرخ ارز.
    •    مقررات زدایی از فعالیت های اقتصادی و به ویژه پایان یافتن کنترل ها در زمینه حرکت سرمایه ها.
    •    جنبش جهانی خصوصی سازی در اقتصاد.
    •    توافق همگانی در مورد تعرفه ها و تجارت.
    •    بسط و گسترش مؤسسات سرمایه گذاری و اعتباری.
    •    رشد حیرت انگیز تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات.
    •    تغییر دیدگاه نسل ها نسبت به نوع پس اندازها و سرمایه گذاری ها.

    مجموعه این شرایط کلیدی زمینه ساز پدیده جهانی شدن اقتصاد بوده است. در شرایط جدید مدیران واحدهای تجاری با چالش های جدیدی مواجهند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    •    امروزه سرمایه گذاران قادرند برای کسب بازدهی بیشتر سرمایه های خود را حرکت دهند زیرا سرمایه ها دارای چنین خاصیتی می باشند.
    •    مدیران اجرایی نمی توانند نسبت به بازارهای سرمایه بی تفاوت باشند.
    •    حداکثرسازی ثروت سهامداران از اهداف اصلی بنگاه هاست.
    •    حفظ هزینه های سرمایه در سطح معقول از ضرورت-های تداوم فعالیت در بازار سرمایه است.
    •    ارزش آفرینی برای بنگاه ها عامل اصلی در ثروت-آفرینی طبقه سهامدار و حفظ تداوم فعالیت است. 

    وجود تضاد منافع، موجب نگراني مالكان (سهامداران) گرديده تا جايي‌كه آنها براي اطمينان از تخصيص بهينه منابع خود توسط مديران، اقدام به بررسي و ارزيابي عملكرد مديران مي‌كنند. به مرور زمان مشخص شده است كه برخي از تصميمات مديران ممكن است موجب اتلاف منابع شركت و از بين رفتن ثروت مالكان گردد. از سوي ديگر، مديران همواره به دنبال اين بوده‌اند تا ضمن حداكثر كردن منافع خود، به مالكان اين اطمينان را بدهند كه تصميمات اتخاذ شده توسط آنها در جهت منافع مالكان مي‌باشد ( نمازي، 1384: 156).برخي مواقع شرکت ها براي ايجاد انگيزه در مديران و همچنين کاهش تضاد منافع، با اعطاي پاداش يا ارائه سهام، آنها را در مالکيت شرکت سهيم مي کنند و در صورتي که خود مديران با محدوديت هايي مواجه باشند، سهام به نام اعضاي خانواده آنها صادر مي-گردد. دولت ها نيز با داشتن منابع عظيم مالي (ماليات، منابع معدني و زيرزميني مثل نفت و گاز، عوارض، جريمه ها و …)، اقدام به تأسيس شرکت هاي دولتي مي کنند و يا درصدي از مالکيت شرکت هاي ديگر را در اختيار مي گيرند. 

    شرکت ها نيز براي رشد و گسترش و کسب منافع بيشتر در سهام ساير شرکت ها سرمايه گذاري مي کنند و در زمره مالکان آن شرکت قرار مي گيرند. در نتيجه، شرکت هاي تک مالکي اوليه اکنون به حالتي درآمده اند که مالکيت آنها در اختيار گروه هاي مختلف مي باشد. اين گروه ها معمولاً داراي اهداف، سلايق، رفتار و توانايي هاي متفاوت مي باشند، و مالكان همواره به دنبال معياري هستند كه با استفاده از آن، عملكرد مديران را به بهترين نحو ممكن ارزيابي نمايند.در این فصل پژوهش ابتدا در مورد ارزیابی عملکرد و مبانی ایجاد کننده آن، بحث می شود. پس از آن روابط مالکیت- مدیر و تضاد منافع مطرح می شود تا زمینه برای بیان مدیریت مبتنی بر ارزش  فراهم شود. بعد از آن معیارهای مالی مورد استفاده در مدل ارائه شده پژوهش تشریح می شود. در انتهای مبانی نظری نیز اندکی در زمینه رویکرد فازی بحث می شود. در قسمت پیشینه پژوهش نیز پژوهش های انجام شده که به نحوی با موضوع ارزیابی عملکرد مربوط است، بیان می گردد. افزون بر این، به منظور ایجاد پشتوانه برای استفاده از معیارهای ارزیابی عملکرد به عنوان متغیرهای مستقل، پژوهش های انجام شده در این زمینه نیز مطرح می شوند.

    2-2- مباني نظري پژوهش
    به اعتقاد صاحب نظران روش پژوهش، پژوهشگري که قصد رشد و توسعه ي دانش مورد مطالعه خود را دارد، ابتدا بايد مباني نظري و پيشنيه پژوهش هايي را که تاکنون در زمينه ي دانش مذکور انجام شده را شناسايي و مطالعه نمايد. مطالعه منابع مرتبط با موضوع مورد پژوهش، مشتمل بر شناسايي، مطالعه و ارزيابي پژوهش-ها و مشاهدات علمي گزارش شده، عقايد و ديدگاه هاي صاحب نظران در ارتباط با موضوع مورد پژوهش، بخش عمده اي از روش علمي پژوهش است که انجام آن در کليه ي پژوهش ها، ضروري است. مطالعه ي منابع مربوط به موضوع پژوهش، به پژوهش گر اين فرصت را مي دهد که در رشته ي مورد علاقه ي خود در حد بضاعت، پيش قدم بوده و به بينش وسيع تري در ارتباط با آن دست يابد. اين کار موجب    بنيان گذاري مستحکم پايه ي علمي پژوهش مي شود و بنظر مي رسد، اگر بنيان مذکور ضعيف باشد، پژوهش انجام شده، خام، سطحي و تکراري خواهد بود (دلاور، 1371: 120). در ادامه به بررسي مباني نظري در زمينه ي مقوله هاي مطرح در اين پژوهش از قبيل نظریه ارزیابی عملکرد، تضاد منافع، معیارهای ارزیابی عملکرد، رویکرد فازی و مجموعه های فازی و کاربرد آن پرداخته مي شود.

    افزايش ثروت شرکت چه از طريق افزايش قيمت و ارزش شرکت و چه از طريق پرداخت سود نقدي نه تنها براي سهامداران حائز اهميت است بلکه از نظر مديران به لحاظ ارزيابي عملکرد خودشان و ساير بخش ها و نيز ميزان پاداش صحيحي که به آنها پرداخت مي شود و حق مسلم آنها است، حائز اهميت است، همچنين از نظر دولت ها جهت رسيدن به سه هدف تخصيص بهينه  منابع، توزيع عادلانه  درآمد و تثبيت شرايط اقتصادي با مشارکت در فعاليت هاي اقتصادي و از نظر بانک ها و موسسات مالي- اعتباري نيز به منظور اطمينان از تداوم فعاليت شرکت و ايمان به بقاي شرکت براي ارائه  تسهيات اعطايي از نظر نرخ و ميزان حائز اهميت فراواني است (ملکيان و اصغري، 1385: 25).

    سرمايه گذاران، مديران و اعتباردهندگان، هر يک معيارهايي را براي سنجش عملکرد واحد تجاري مورد توجه قرار مي دهند. تحليل هاي عملياتي همچون حاشيه سود ناخالص، حاشيه سود خالص، نسبت گردش دارايي ها و نسبت هاي سودآوري مثل بازدهي دارايي ها (سود خالص به جمع  دارايي ها) معيارهاي عملکرد واحد تجاري از نظر مديران است، حال آن که از نظر سرمايه گذاران، نسبت-هاي سودآوري مثل بازدهي ارزش ويژه و سود هر سهم و شاخص هاي بازار مثل نسبت قيمت به سود هر سهم و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتري و يا سود تقسيم شده ي هر سهم، معيار عملکرد واحد تجاري مي باشد و معيار عملکرد واحد تجاري از نظر اعتباردهندگان، نسبت هاي نقدينگي، اهرم مالي و نسبت هاي پوشش بهره است (شه-رضايي، 1383: 22).

    فهرست مطالب
    فصل دوم: مبانی نظری و پيشينه پژوهش
    2-1- مقدمه    
    2-2- مباني نظري    
    2-2-1- نظریه ارزیابی: اساس اقتصادی ارزیابی عملکرد    
    2-2-2- ارزیابی عملکرد و معیار ارزیابی عملکرد    
    2-2-3- مالکیت و تضاد منافع    
        2-2-4- محدودیت های اساسی پژوهشهای پیشین در رابطه با ارزشیابی    
    2-2-5- پیش بینی ارزش شرکت با استفاده از متغیرهای حسابداری     
    2-2-6- مدیریت مبتنی بر ارزش    17
    2-2-7- تصمیم گیری چند شاخصه (MADM)
    2-2-8- شاخص های ارزیابی عملکرد    
    2-2-8-1- معیارهای سنتی حسابداری    
            2-2-8-1-1 بازده دارایی ها……    
            2-2-8-1-2- بازده حقوق صاحبان سهام    
            2-2-8-1-3- نسبت P/E    20
            2-2-8-1-4- سود هر سهم    
    الف) نقاط قوت سود حسابداری    
    ب) نقاط ضعف سود حسابداری    
    2-2-8-2- معیارهای مبتنی بر ارزش    
           2-2-8-2-1- ارزش افزوده اقتصادی (EVA)    
    انتقادات وارد بر EVA     
    انتقاد ساختاری و مفهومی (پائولو استانلیف)
    انتقاد محاسباتی (روبن اسکالونا)                         
    2-2-8-2-2- ارزش افزوده بازار (MVA)    
    2-2-8-2-3- ارزش افزوده نقدی (CVA)    
    2-2-9- منطق فازی  

     
    2-3- پیشینه پژوهش    
    2-3-1- پژوهشهای خارجی    
    2-3-2 پژوهشهای داخلی    

    2-4- خلاصه 

    منابع

    توضیحات:
    فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
    بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
    تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,ارزیابی,عملکرد,مالی,شرکت,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ساعت ۰۵:۵۲ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

مرکز دانلود فایل نگارا | ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • مرکز دانلود فایل نگارا | ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

    دانلود  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    چکیده:
    ﻣﺴﺌﻠﻪ ارزیابی عملکرد سالیان زیادی است که محققان و کاربران را به چالش واداشته است. انسان در تمام قرون و اعصار، در پی استفاده هرچه بهتر از منابع و امکانات موجود بوده و تمامی استعداد های خود را جهت جذب و تجهیز این منابع به کار برده است. مدیران سازمان ها و ادارات از این حیث مستثنی و جهت برنامه ریزی و کنترل سازمان خود، نیاز به اندازه گیری و ارزیابی عملکرد واحد های زیر مجموع سازمان خود دارند، تا بتوانند واحد ها را مقایسه و از نقاط ضعف و قوت واحد ها آگاه شوند و پیشنهادات لازم را جهت افزایش عملکرد واحد های مختلف اراﺋﻪ دهند.

    در این تحقیق، کارایی شعب سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با توجه به نوع و ماهیت کاری و فلسفه وجودی آن در بین سازمان های دولتی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفت. برای رسیدن به این امر از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) استفاده شده است. با توجه به مطالعات انجام شده در زمینه استفاده از  تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)، در تمامی تحقیقات به نوعی کپی برداری پرداخته شده که بیشتر به موضوعات مربوط به بانک اشاره شده است، اما در این تحقیق برای نخستین بار به موضوع مذکور در سطح استان گیلان پرداخته شده است و علیرغم کمبود هایی که در این زمینه وجود داشته سعی شده است  تا به تمامی ابعاد  ﻣﺴﺌﻠﻪ اشاره شود و به ارزیابی یک سازمان عمومی و عام المنفعه که تمامی درآمد ها و هزینه های آن از داخل خود سازمان تامین می شود و تمامی خدمات اراﺋﻪ شده از منابع داخلی تامین می شود در حالیکه در دیگر موسسات اشاره شده و یا بانکها منابع تامین مالی از خارج سازمان (بانک مرکزی و سپرده سرمایه گذاران آن) تامین می شود که یکی از جنبه های قابل توجه تحقیق بوده است.

    مقدمه
    یکی از مسایل مهمی که امروزه به نحو چشم گیری در ادبیات اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است، ارزیابی عملکرد واحد های تولیدی، نهادها و سازمان های مختلف می باشد. در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر نموده است؛ به گونه‌ای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان را، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی ها؛ به عنوان یکی از علائم بیماریهای سازمان قلمداد می‌نمایند.هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت های خود بالاخص در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. از سوی دیگر فقدان وجود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی می‌گردد که پیامدهای آن کهولت و نهایتاً مرگ سازمان است. ممکن است بروز پدیده مرگ سازمانی به علت عدم وقوع یکباره آن، از سوی مدیران عالی سازمان ها احساس نشود. لکن مطالعات نشان می‌دهد فقدان نظام کسب بازخورد امکان انجام اصلاحات لازم برای رشد، توسعه و بهبود فعالیت های سازمان را غیر ممکن می‌نماید، سرانجام این پدیده مرگ سازمانی است. بنابراین ارزیابی عملکرد سازمان پدیده ای است که همواره باید مورد توجه سازمان ها قرار گیرد.

    اهمیت و ضرورت خاص تحقیق
    بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست. همچنین با توجه به شرایط روز، نیازهای متغیر مشتریان و تمام ذینفعان، تلاش رقبا برای حضور موفق و قوانین و مقررات جدید که به طور مستمر در حال دگرگونی هستند، نمی توان با اتکا به روش های سنتی حضوری موفق در صحنه رقابت ملی و بین المللی داشت، لذا ضرورت استفاده از الگوهایی که بتواند ضمن ارزیابی وضعیت موجود سازمانها و تشخیص نقاط قوت و نواحی قابل بهبود، مبنای صحیحی جهت برنامه ریزی استراتژیک ایجاد نماید، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

    اهداف تحقیق
        هدف اصلی و علمی تحقیق ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با استفاده از مدل DEA است.

        اهداف کاربردی شناخت شاخص های موثر بر عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی استان گیلان و تعیین میزان کارایی و ناکارایی آنها و نیز نقاط قوت و ضعف آنها.

        شناسایی شعب بعنوان شعبه های  کارا- شناخت میزان اثرگذاری شاخص های موثر بر کارایی و برنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از تمام پتانسیل های موجود در زمینه ارائه خدمات.

        نتایج بدست آمده می تواند مورد استفاده کارشناسان سازمان،مدیران، تحلیل گران مالی،قرار گیرد.

    فهرست مطالب

    فصل اول:کلیات تحقیق    7
    مقدمه    7
    2-1    شرح و بیان مسأله    7
    3-1  اهمیت و ضرورت خاص تحقیق    9
    4-1    اهداف تحقیق    10
    5-1    سوال اصلی تحقیق    10
    6-1    فرضیه های تحقیق    10
    7-1    مواد و روشها    11
    8-1    روش و ابزار گرد آوری اطلاعات    11
    9-1    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    11
    10-1 قلمرو زمانی و مکانی    12
    11-1 جنبه های جدید بودن و نوآوری    12
    12-1 تعاریف عملیاتی واژگان    12

    فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق    16
    1-2 مقدمه    16
    1-1-2  اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد    17
    2-1-2 آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد    21
    3-1-2 مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد    22
    4-1-2 هدف مدیریت عملکرد    24
    5-1-2 مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند    24
    6-1-2 نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد    26
    7-1-2 معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان    27
    8-1-2  اهداف، کاربردها و انواع ارزیابی عملکرد    28
    ب) انواع ارزیابی    29
    9-1-2 شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها    31
    10-1-2 اصول ارزیابی عملکرد    32
    11-1-2 روشهای ارزیابی عملکرد    34
    12-1-2 فرآیند ارزیابی عملکرد    35
    13-1-2 مدل های ارزیابی عملکرد    40
    شکل شماره 2-1: عناصر کارت امتیازی متوازن    43
    14-1-2 مزایای ارزیابی عملکرد سازمان    43
    15-1-2 سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت    44
    16-1-2 بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM    47
    2-2  کلیاتی در مورد سازمان تامین اجتماعی    49
    1-2-2 معرفی سازمان تامین اجتماعی    49
    1-1-2-2 ماموریت و  تعهدات سازمان تامین اجتماعی    49
    2-1-2-2  تاریخچه سازمان تامین اجتماعی در جهان و ایران    50
    2-2-2  تأمین اجتماعی: هدف آرمانی پیامبران    54
    3-2-2  تامین اجتماعی : تجربه تاریخی انسان    55
    4-2- 2 تامین اجتماعی: ضرورت جهان امروز    56
    3-2 پیشینه تحقیق    58
    1-3-2 تحقیقات داخلی    58
    2-3-2 تحقیقات خارجی    63

    فصل سوم:روش شناسی تحقیق    68
    1-3)  مقدمه    68
    2-3)  روش تحقیق    69
    ویژگی های این نوع تحقیق آن است که:    70
    3-3)  روش گردآوری (جمع آوری) اطلاعات    72
    1-3-3) ابزار گردآوری اطلاعات    73
    4-3)  جامعه آماری    73
    5-3)  متغیر های تحقیق    74
    6-3 معرفی مدل    75
    7-3 بخش سوم تحلیل پوششی دادهها    76
    2-7-3 مبانی اقتصادي درکارآیی    78
    6-7-3 روشهاي سنجش کارآیی    83
    1-7-7-3 مفهوم واحد مجازي در مدل تحلیل پوششی داده ها    84
    8-7-3 مدلهاي تحلیل پوششی داده ها    85
    1-8-7-3 مدل مضربی CCRورودی محور    87
    2-8-7-3 مدل پوششیCCR ورودي محور    88
    3-8-7-3 مدلهاي خروجی محور    89

    فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها    100
    1-4 مقدمه    100
    2-4 مدل های تحلیل پوششی دادهها    101
    3-4 مدل ارزیابی    103
    1-3-4  بررسی نتایج    105
    جدول 4-1- داده های مربوط به نهاده ها    106
    جدول 4-2- مربوط به اطلاعات مربوط به ستاده ها و تا پایان سال 92 مربوط به ادارات مورد ارزیابی میباشد:    107
    جدول 4-2- داده های مربوط به ستاده ها    107
    4-4 بررسی نتایج با مدل CCR-O    110
    1-4-4    مجموعه مرجع    112
    جدول4-4- مجموعه مرجع بنگاه های ناکارا، و وزن هرکدام درحالتCCR-O    113
    5-4 بررسی نتایج بامدل BCC-O    114
    جدول 4-5- وضعیت کارایی بازدهی متغیر مدل BCC-O    115
    6 -4  مقایسه نتایج نمرات کارایی درمدلهای  BCCوCCR    116
    جدول 4-6 . مقایسه نتایج نمرات کارایی    116
    جدول 4-7 میزان کارایی مقیاس واحدها    117
    7-4 رتبه بندی براساس کارایی:    119
    جدول4-8 . رتبه بندی شعببامدلاندرسون- پیترسون    119

    فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات    124
    1-5 مقدمه    124
    2-5 نتیجه گیری و بحث    125
    3-5 پیشنهادات ناشی از تحقیق    129
    4-5 محدودیت ها و پیشنهاداتی برای تحقیق آتی    131
    منابع و مأخذ    133
    24-نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1373)، روش های تحقیق در علوم انسانی، تهران، انتشارات بدر.    135
    25-نجمی، منوچهر و حسینی، سیروس، (1388)، مدل سرآمدی(از ایده تا عمل)، انتشارات سرآمد، چاپ هشتم.    135
    27-نوروزیان، مهدی. (1387)، بررسی و آسیب شناسی نظام آموزشی کارکنان تأمین اجتماعی، فصلنامه تامين اجتماعي، شماره 33، بهار و تابستان.    135


برچسب‌ها: ارزیابی,عملکرد,شعب,سازمان,با,تحلیل,پوششی,داده,ها,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ساعت ۰۵:۲۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

ریست یا نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰

ریست یا نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • ریست یا نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰

    ویندوز ۱۰ در حالت پیش‌فرض دارای اپهای بسیار زیادی است. یکی از آنها اپ آب و هوا (Weather app) می‌باشد. اپ آب و هوا همانطور که از نامش پیداست، اطلاعات مربوط به آب و هوا را نمایش می‌دهد.

    اپ آب و هوا معمولا همیشه کار خودش را عالی انجام می‌دهد. اما اگر بنابر هر دلیلی با این اپ به مشکلی بر خورده‌اید می‌توانید این اپ را ریست کنید یا اینکه آن را دوباره نصب کنید تا مشکلاتش مرتفع شود.

    در ادامه با دو روش برای ریست کردن یا نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰ آشنا خواهیم شد.

    روش ۱ از ۲

    ریست کردن و نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰

    ریست کردن اپ آب و هوا برای برطرف کردن مشکلات آن راه حل بسیار خوبی است. برای مثال اگر اپ آب و هوا باز نمی‌شود یا اطلاعات را نمایش نمی‌دهد، می‌توانید ریست کردن آن را امتحان کنید.

    ۱. اپ Settings را باز کنید. وارد دسته Apps شوید و سپس در پنل سمت چپ گزینه Apps & features را انتخاب کنید.

    ۲. به پایین صفحه اسکرول کنید تا اپ Weather را مشاهده کنید. بر روی آن کلیک کنید تا لینک Advanced Options را مشاهده کنید. بر روی لینک Advanced Options کلیک کنید.

    ریست کردن و نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰ 

    ۳. در قسمت Reset، بر روی دکمه Reset کلیک کنید.

    ریست کردن و نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰ 

    بعد از ارائه ویندوز ۱۰ ورژن 1803، ریست کردن اپ‌ها باعث نصب دوباره اپ خواهد شد. پس با این کار شما اپ آب و هوا را دوباره نصب کرده‌اید. همچنین همه اطلاعاتی که قبلا در این اپ ذخیره شده بود را از دست خواهید داد.

    ریست کردن و نصب دوباره اپ آب و هوا در ویندوز ۱۰ 

    هنگامی که پیغام بازبینی را مشاهده کردید دوباره بر روی دکمه Reset کلیک کنید تا عملیات تایید شود و اپ آب و هوا دوباره نصب شود.

    روش ۲ از ۲

    پاک کردن اپ آب و هوا و نصب دوباره آن به صورت دستی

    اگر روش بالا مشکلات اپ آب و هوا را مرتفع نکرد، می‌توانید اپ آب و هوا را به صورت دستی خودتان پاک کنید و یک نسخه تازه از آن را دوباره نصب کنید. به این شکل:

    ۱. وارد قسمت  Settings app > Apps > Apps & features شوید.

    ۲. به دنبال اپ Weather بگردید. بر روی آن کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید.

    پاک کردن اپ آب و هوا و نصب دوباره آن به صورت دستی

    ۳. اگر پیغام بازبینی را مشاهده کردید، دوباره بر روی دکمه Uninstall کلیک کنید تا اپ به صورت کامل پاک شود.

    پاک کردن اپ آب و هوا و نصب دوباره آن به صورت دستی

    ۴. اپ Windows Store را باز کنید. اپ MSN Weather را سرچ کنید و آن را نصب کنید.

    پاک کردن اپ آب و هوا و نصب دوباره آن به صورت دستی

    همین!

    اپ AccuWeather هم گزینه دیگر خوبی برای ویندوز ۱۰ است.


برچسب‌ها: ریست,یا,نصب,دوباره,اپ,آب,و,هوا,در,ویندوز,۱۰,
+ نوشته شده در یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ساعت ۰۲:۰۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پرسشنامه ارزیابی تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر عملكرد سازمان

پرسشنامه ارزیابی تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر عملكرد سازمان

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 


برچسب‌ها: پرسشنامه,ارزیابی,تاثیر,مدیریت,زنجیره,تامین,بر,عملكرد,سازمان,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت ۱۸:۵۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی

پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی
    پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی دسته: مدیریت
    بازدید: 6 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 16 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 3

    دانلود پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

     

    دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت

    پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی

     

    *** این پرسشنامه بر گرفته شده از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد می باشد  و روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته است.

     دارای 33 سوال است

    مقیاس طیف لیکرت

    کاملا موافقم

    موافقم

    نمی دانم/ خنثی

    مخالفم

    کاملا مخالفم

    سال انتشار ١٣٨٧
    ابعاد پرسشنامه ٧
    تعداد سوالات ٣٣
    توضیحات تکمیلی

    پرسشنامه عوامل موثر در ارزیابی عملکرد مدیران بازاریابی توسط تقوایی (١٣٨٧) تهیه و تنظیم شده است. این پرسشنامه دارای ٣٣ گویه می‏باشد. تقوایی (١٣٨٧) پایایی پرسشنامه عوامل موثر در ارزیابی عملکرد مدیران بازاریابی را از طریق ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از ٠/٧٠ به دست آورده است. همچنین روایی این پرسشنامه نیز توسط آنها تأیید شده است.

    دانشگاه

    واحد اراک

    دانشکده مدیریت گروه مدیریت بازرگانی

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    گرایش : بازاریابی

    عنوان :

    بررسی عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی

    استاد راهنما : دکتر محمد صادق حری

    استاد مشاور: دکتر مجید زنجیردار

    نگارش : الهام تقوایی

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی , پرسشنامه عوامل موثر در ارزیابی عملکرد مدیران بازاریابی , پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران بازاریابی , پرسشنامه عملکرد مدیران بازاریابی , پرسشنامه عوامل موثر بر عملکرد مدیران


برچسب‌ها: پرسشنامه,عوامل,موثر,بر,عملکرد,مدیران,بازاریابی,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت ۱۸:۲۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

آیا بالاخره اپل آیفون را مجهز به قلم هوشمند می کند؟

آیا بالاخره اپل آیفون را مجهز به قلم هوشمند می کند؟

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • آیا بالاخره اپل آیفون را مجهز به قلم هوشمند می کند؟

    گمانه‌زنی‌هایی هست که شاید بزرگترین گوشی آیفون (موسوم به
    رولز‌رویس) امکان استفاده از قلم هوشمند را داشته باشد. بر طبق
    شنیده‌‌ها این گوشی با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED و قیمتی بیش از ۱۰۰۰دلار در بازار خرده فروشی،
    از بهترین ویژگی‌ها برخوردار است.

    بدیهی است که داشتن قلمی هوشمند ممکن است از جمله این
    ویژگی‌ها باشد. یکی از تحلیل گران روزنبلات در مطلبی نوشته
    که کمپانی آنها انتظار دارد که اپل قلمی موسوم به «آی‌پن» را در
    رقابت با سری گلکسی‌نوت سامسونگ ارائه کند.

    همه از وجود قلم اپل پنسیل مطلع هستیم،‌ هرچند که این قلم برای
    کار با دستگاه‌هایی است که بزرگتر از آنند که در دست جا شوند. اما
    هم گفته‌های مدیرعامل اپل و هم پتنت‌هایی که اپل ثبت کرده بیانگر
    آن است که این شرکت مدتی است که به شکل جدی به این گزینه
    می‌اندیشد.

      6 اردیبهشت
    ۱۳۹۷

    ۱۷۸
    بازدید

    ۰ نظر

    http://www.gsm.ir/news/show/42141/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D9%87%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D9%84%D9%85-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF%D8%9F/


برچسب‌ها: آیا,بالاخره,اپل,آیفون,را,مجهز,به,قلم,هوشمند,می,کند؟,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت ۱۲:۵۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

دانلود رایگان نمونه سوالات ادبیات فارسی پیش دانشگاهی

+ نوشته شده در شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت ۱۷:۱۱ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی پایه نهم

+ نوشته شده در شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت ۱۶:۴۸ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

دانلود رایگان نمونه سوالات درس اول تا دهم جغرافیا پایه دهم

+ نوشته شده در شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ساعت ۱۶:۳۸ توسط سامان سم دسته : نظر(0)